Instrukcja
Księga inwentarzowa
Przychód

Przychód

Dodawanie przychodu

Najważniejszą funkcjonalnością narzędzia Inwentaryzator jest możliwość tworzenia listy przychodów.

Aby dodać nową pozycję w Księdze inwentarzowej kliknij Dodaj przychód.

Pokaże się okienko edycji. Wypełnij puste pola oznaczone czerwoną gwiazdką (obowiązkowe). Wartość zostanie obliczona automatycznie na podstawie podanej ilości oraz ceny.

Pozostałe wolne pozycje należy wypełnić, zaznaczyć lub wybrać z list wyboru, zgodnie ze stanem na dzień inwentaryzacji lub na dzień zakupu danego środka trwałego. Źródłem danych powinny być: faktura zakupu lub protokół odbioru.
⚠️

UWAGA
Jeśli nie wpiszesz ceny brutto lub wartości przychodu w odpowiednim formacie, nie będzie możliwości jej zapisu. Poprawnie zapisana kwota to np. 0,00 lub 0.00.


zła cena

Data przychodu domyślnie wyświetli się jako aktualna na dany dzień. Kliknij ją, by otworzyć okienko kalendarza i zaznaczyć inną datę. Masz także możliwość wpisania jej ręcznie.

widok kaledarza

Po wypełnieniu danych kliknij Dodaj.

Okno dialogowe odświeży się, a w prawym dolnym rogu ekranu zobaczysz komunikat o poprawnym dodaniu nowej pozycji w księdze inwentarzowej.
dodawanie przychodu

WSKAZÓWKA
Jeśli chcesz, by wartość przychodu wyświetlała się inaczej (np. w zaokrągleniu), możesz wprowadzić ją ręcznie w polu Wartość przychodu. Wówczas pole Wartość automatycznie się odświeży.

⚠️

UWAGA
Pola zaznaczone gwiazdką są obowiązkowe. Jeśli nie zostały wypełnione, kliknięcie Dodaj nie będzie możliwe. Podobnie działają wszystkie okna dialogowe w narzędziu Inwentaryzator.


Nowa pozycja wyświetla się u szczytu listy w Księdze inwentarzowej. Dostępne są przyciski, dzięki którym bezpośrednio przejdziesz do wybranych czynności: edytuj przychód, zobacz historię miejsc, rozchód i powiel przychód. Do edycji możesz również przejść, podwójnie klikając wybraną pozycję w księdze. W oknie edycji można także dodać rozchód lub nowe miejsce.

widok listy przychodów

Dodawanie miejsca

Aby przypisać inwentarz do danego miejsca w szkole, w oknie edycji przychodu przejdź do zakładki Miejsce i kliknij Dodaj nowe miejsce.

Pokaże się małe okno dialogowe, gdzie wybierzesz z listy rozwijanej Pomieszczenie.

Podaj datę przyporządkowania oraz ilość.

Kliknij Dodaj.
zmiana miejsca

W tabeli zobaczysz, gdzie znajduje się zakupiony przedmiot i jaka jest historia jego lokalizacji.

Dodawanie rozchodu

Aby dodać rozchód, w oknie edycji przychodu kliknij przycisk Rozchód.

Następnie pod pustą listą rozchodu kliknij przycisk dodaj rozchód.

Pokaże się małe okno dialogowe, gdzie wprowadzisz Numer rozchodu, Ilość rozchodu i Protokół likwidacji.

Podaj datę i kliknij Dodaj.
dodawanie rozchodu

Pokaże się uaktualniona lista z historią rozchodu.

Powielanie przychodu

Aby powielić przychód, bezpośrednio z listy Księgi inwentarzowej kliknij mały przycisk Powiel przychód.

Pojawi się małe okno dialogowe, w którym podasz ilość.

Kliknij Powiel.
powielanie przychodu

Lista automatycznie się odświeży, a w prawym dolnym rogu zobaczysz komunikat o pomyślnym powieleniu odpowiedniej pozycji.

2024 © Korsol.